Pagina's

Gwens Wellington



















Een nieuw recept, een variatie op de alom bekende beef wellington maar dit is de Gwens wellington

Ik heb hartige taart deeg plakjes ontdooit en voor de grote 3 aan 3 aan elkaar gemaakt. Dit dubbel ( ook voor de afdekking aan de bovenzijde)
Voor de kleine 2 aan 2 vastgemaakt. Dit dubbel
Mix van champignons gebakken met sjalot en spekjes gebakken.
1 kilo Gekruid gehakt gemixt met black peper saus van saus.guru zout en panko.
Kipfilet gekruid met norubbish_nl african. En plat geslagen.
Plakjes serranoham die ik op het deeg heb gelegd, hier bovenop de gebakken champignon mix ( helft)
Verder heb ik op de champignons het gehakt dun uitgespreid en hierop de kipfilet gelegd en weer afgedekt met gehakt en hier de andere helft van de champignons mix verdeeld.
Nu de andere plakken hartige taart deeg bovenop leggen en de zijkanten netjes naar elkaar vouwen en zo wordt het een mooi ovaal geheel.
Bestrijken met een mix van ei en melk. Bovenop peper en groente bouillon kruiden doen en op 185 graden ongeveer een uur a 70 min in de oven.
We eten dit samen met aardappelpuree met cheddar kaas uit de oven en verse haricoverts.
Gewoon een lekker menuutje zo op de vrijdagavond. Dit is perfect voor oud&nieuw 🎆



2 opmerkingen:

  1. Het ziet eruit als een kunstwerkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hartelijk dank voor het compliment, blijf me volgen voor meer recepten.
    u kunt me ook volgen op instagram voor nog veel meer lekkere ideeën
    groetjes kokenmetgwen

    BeantwoordenVerwijderen